BIT - 3. ročník

V tomto příspěvku bych rád shrnul poslední ročník bakalářského studia. Celkově bych jej hodnotil jako méně náročnější než předešlé roky, hlavně letní semestr byl dost volný.

Ak. rok 2011/2012, semestr zimní

Zkr Předmět Body Zn Kr
IIS Informační systémy 74 2C 4
IMP Mikroprocesorové a vestavěné systémy 68 3D 6
IMS Modelování a simulace 65 3D 5
IPZ Periferní zařízení 60 3D 4
ISA Síťové aplikace a správa sítí 58 3E 5
ISP Semestrální projekt 90 - 2
ITU Tvorba uživatelských rozhraní 89 2B 4
BAN4 Angličtina 4: středně pokročilí 2 70 2C 6

IIS - Informační systémy - Weby mě obecně moc nezajímají, takže jsem se snažil tento předmět projít cestou nejmenšího odporu. Tenhle předmět navíc přednáší prof. Hruška, jehož přednášky jsou celkem nezáživné. Bere se hlavně PHP, Javascript a nějaké základy databází. Během semestru vypracováváte jeden velký projekt za 30 bodů. Je to informační systém k databázi, kterou jste vytvořili v předmětu IDS. Rozhodně pozor na zkoušku. Byla tam spousta JavaScriptu a skoro žádná teorie, kterou mnozí (včetně mě) očekávali.
Hodnocení: 4/10

IMP - Mikroprocesorové a vestavěné systémy - Povinný hardwarový předmět, bohužel mě moc nezaujal. Jsou zde sice hodně zajímavá cvičení, kde programujete v Assembleru a C laboratorní kity, ale přednášky jsou strašně zdlouhavé. Ve většině z nich se jen popisují komponenty procesorů rodiny HCS08. Hodně se mi líbilo velké množství různých variant projektu, bylo jich celkem 22 (VHDL, CodeWarrior, Případové studie ...).
Hodnocení: 5/10

IMS - Modelování a simulace - Toto je snad největší strašák bakalářského studia. Přednáší dr. Peringer (IJC, ICP), takže vysoká úroveň zaručena. I když je předmět opravdu náročný, je také zároveň jedním z nejzajímavějších. Musím pochválit také super učební materiály (slajdy i opora). Během semestru vypracováváte jeden větší projekt na téma "simulace", jehož zadání je vám přiřazeno. Můžete ale zapojit vlastní iniciativu a netriviální zadání si vymyslet sami. Vypracovává se v týmech čítajících 2-3 členy, pokud ale skončíte sami, žádné úlevy nečekejte. My jsme byli v týmu 2 a téma "Simulátor Petriho sítí", bylo celkem brutální. Implementace šla ještě rychle, na rozdíl od dokumentace, kde jsme museli formálně definovat použité principy. V našem případě to dokonce spočívalo ve formální definici vlastních rozšířených Petriho sítí. Zisk plného počtu bodu a žádných výtek rozhodně potěšil. Nejsou to ale body zadarmo a pro pěknou řádku lidí bylo problémem získat vůbec zápočet. Do něj se počítají body, kromě projektu, taky z půlsemestrální zkoušky, což taky není zrovna zlatá truhla. V závěru bych ještě rád zmínil závěrečnou zkoušku, která jen podtrhuje náročnost předmětu. Rozhodně doporučuji propočítat písemky s loňských let, příklady se s určitými obměnami opakují. Je to směsice programování na papír, diferenciálních rovnic, náhodnosti a spousty dalších věcí.
Hodnocení: 10/10
IMS projekt - Petriho sítě

IPZ - Periferie a zařízení - Po absolvování předmětu ITP, které je přednáší stejný člověk, doc. Kotásek, jsem si říkal že jej zvládnu levou zadní. Trošku jsem se spletl. Sice je látka z úplně stejného šuplíku jako ITP, ale je jí mnoho a bere se dost dopodrobna. Po zprasené půlsemestrálce jsem potřeboval ze zkoušky 34 bodů z 66 možných, ale nakonec těsně D.
Hodnocení: 4/10

ISA - Síťové aplikace a správa sítí -  Pokračování předmětu IPK, v určitých ohledech se ale předměty prolínají. Během semestru navštěvujete 3 cvičení, ve kterých se píšou testy po 8 bodech. Doporučuji se na ně připravit předem prostudováním tématu a zadání konkrétního cvičení. Pro splnění zápočtu si vystačíte s 20 body. Mohla by se nabízet varianta, že nasbíráte body pouze ze cvičení a nebudete muset řešit projekt. Na toto bych se, být vámi, moc nespoléhal a projekt udělal. Zadání projektu si volíte a většinou jde o sniffery, proxy aj. Garantem a přednášejícím předmětu je dr. Matoušek, který se opravdu zajímá o to, co si studenti myslí (ať už o předmětu nebo celém bakalářském studiu). Zkouška dopadla tak nevalně, protože jsem ji psal 2.1. 2012.
Hodnocení: 9/10

ISP - Semestrální projekt - Zpracování prvních tří bodů ze zadání bakalářské práce. Vypracovával jsem téma "Principy tvorby a sada demonstračních aplikací pro Android OS". Bakalářce se budu věnovat v některém z dalších příspěvků.

ITU - Tvorba uživatelských rozhraní - Po absolvování předmětu bohužel musím uznat, že jsem očekával více. Možná byla ale moje očekávání příliš přemrštěná, holt návod na dokonalé rozhraní vám nikdo nedá :-). V průběhu semestru je 5 cvičení po 5-ti bodech. V různých prostředích a s pomocí několika knihoven si vyzkoušíte práci s různými typy uživatelských rozhraní. Možná to zní lákavě, ale zas takové terno to není. Mnohem zajímavější je projekt za celkem 55 bodů. Máte za cíl vytvořit nějaké nové, neobyčejné, šílené ... (desítky dalších přídavných jmen) ... uživatelské rozhraní. Tenhle projekt je spíše o zamyšlení se nad nějakým inovativním rozhraním, než o dokonalé implementaci něčeho starého. Nakonec se psal ještě jednoduchý test z teorie za maximálně 20 bodíků.
Hodnocení: 7/10

BAN4 - Angličtina 4:  středně pokročilí 2 - Poslední angličtina. Cvičící opět mgr. Agata Walek, stejně jako v BAN3. Ačkoli by se mohlo zdát, že angličtiny (BANx) jsou seřazeny od nejjednodušší po nejsložitější, osobně si myslím že BAN2-BAN4 jsou v podstatě stejně náročné, jen se berou jiné věci.
Hodnocení: 7/10

Ak. rok 2011/2012, semestr letní

Zkr Předmět Body Zn Kr
IBP Bakalářská práce 0 - 6
PRM Právní minimum 0 - 3
ITW Tvorba webových stránek 76 2C 5
IW5 Programování v .NET a C# 80 2B 5

IBP - Bakalářská práce - Nějaké kredity za tu bakalářku být musí 🙂

PRM - Právní minimum -  Jeden z povinně volitelných humanitních předmětů. Přednášejícím je mgr. Klapetek, který byl mimo jiné jedním studentů označen za "kance" (v dobrém slova smyslu). Tenhle popis opravdu sedí, přednášky jsou skoro jako divadlo. V tomto předmětu jsou v rychlosti probrány všechny druhy práva a vysvětleny základní principy o fungování soudní moci v ČR atp. Jedna z mála věcí, které jsem si z tohoto předmětu odnesl, je rozdíl mezi slovy "zcizení" a "odcizení". Třeba se to někdy bude hodit :-). Pokud nevíte jaký humanitní předmět si vybrat, rozhodně doporučuji.
Hodnocení: 7/10

ITW - Tvorba webových stránek -  HTML, CSS, JavaScript, kolem těchto zkratek se celý předmět točí. Jak už jsem psal, weby mě moc nezajímají, ale předmět jako takový mě celkem bavil. Kromě cvik musíte vypracovat taky 2 projekty (v prvním jen CSS soubor, v druhém celý web pomocí HTML + CSS). Přednášky byly bohužel na sedmou, takže jsem tam nebyl pokaždé, ale dr. Burgeta se dalo normálně poslouchat i takhle brzo ráno.
Hodnocení: 7/10

IW5 - Programování v .NET a C# - Super volitelný předmět. Přednáší člověk z praxe a v podstatě celý obsah přednášek tvoří popis zdrojových kódů jednoduchých aplikací. Není nijak extra náročný a hodí se třeba do letního semestru k bakalářce. Hodně se mi líbily i cvičení, kde jsme si hned na první hodině s cvičícím potykali (student FITu, jen o pár let starší než já). Cvičení skutečně k něčemu byly a hodně pomohly i při řešení dvou jednoduchých projektů (serializace XML a databáze konaktů). Jediné co se mi na předmětu nelíbilo, že cvika byly jen jednou za 14 dní, bral bych je klidně každý týden. Pokud vás C# (podobá se Javě) zajímá určitě si tento předmět zapište .
Hodnocení: 10/10

Zhruba takto vypadal můj třetí ročník bakalářského studia. Díky, že jste dočetli až sem. Budu se těšit na vaše dojmy/otázky v komentářích.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *